Pageviews Blog Cik Matahariku Capai 13 Juta

Dengan Bismillah,
As Salam dan Salam Sejahtera,
Tatkala saya sedang menaip entri ini, sempat juga saya belek tarikh bilakah saya kongsi berita blog saya capai 12 juta Pageviews (PV).Sebulan yang lalu, blog ini masih lagi dalam lingkungan pv 12 juta.Hari ini, syukur saya kerana dengan izinNya, blog saya telah capai 13 juta pv.Pheww!Happy beb!..kihkih.Macamlah ko nak dapat RM13 Juta..:)

Walaupun tugas hakiki seorang Blogger ialah berkongsi info dan panduan kepada pembaca blognya, tapi bila kita dapat jumlah paparan halaman blog sampai juta-juta macam ni, satu bonus jugak sebenarnya kan?hehe.


Pageviews Blog Cik Matahariku capai 13 Juta pv

Kelebihan Template Responsif
Semenjak saya memberanikan diri menukar template blog kepada yang responsif hasil nasihat kakak kesayangan yang juga Blogger, saya dapati perubahan yang paling mendadak ialah bilangan traffik ke blog saya semakin meningkat dengan banyak.

Pun begitu, saya tidaklah bercakap kosong akan hal ini kerana bila anda rajin membaca dalam mana-mana artikel dalam blog yang ada kongsi tentang ini,kebanyakan pakar dalam dunia blog mencadangkan supaya para blogger menggunakan template yang responsif untuk blog masing-masing.

Ya, kenapa mesti pilih template blog yang responsif?
Apakah sebenarnya maksud template yang responsif? Ringkasnya dengan menggunakan atau memasang template responsif ia akan membolehkan blog kita dibuka dengan mengikut format mobile.Ini kerana dewasa ini, kebanyakan pengguna atau pelayar internet di negara kita menggunakan smart phone sendiri untuk mendapatkan pelbagai maklumat.



overview stats Blog Cik Matahariku

Dengan template responsif, paparan blog kita akan lebih cantik dan kemas apabila diakses menggunakan mobile.Tentu anda sendiri akan lebih selesa jika dapat membaca atau mendapat maklumat dari blog yang mobile friendly bukan?

Apapun terserah atas pilihan anda semua.Ada juga kalangan Blogger yang tak kisah jika blognya tidak dilawati sekian lama.Mungkin menulis blog bagi sesetengah Blogger part time hanyalah ruang untuk mengisi minat atau atau sekadar suka-suka.

Tapi jangan tak tahu, sudah ramai juga Blogger yang menulis blog dan pada masa sama dapat menjana ratusan dan ribuan ringgit daripada blog mereka.Ya, bagaimana mereka melakukannya?Suatu ketika dulu, saya juga memikirkan, bagaimana mereka boleh jana pendapatan pasif hanya dengan menulis blog?

Perniagaan Online Semakin Berkembang
Faktor ini juga salah satu sebab mengapa Kerjaya Blogger jadi semakin menarik dan memberikan pulangan yang lumayan.Kadangkala, anda hanya perlu tulis apa sahaja yang anda sukai dalam blog, kongsikan kepada pembaca pengalaman anda, kongsikan gambar atau beritahu tentang sesuatu yang anda tahu,ia sudah memadai bagi mengajak pembaca datang ke blog anda.

Pada masa sama, anda juga memasang iklan atau banner dalam blog.Secara tidak langsung, pembaca terdorong untuk klik atau ambil tahu tentang iklan di blog anda.Jika anda mempunyai akaun Adsense, bilangan klik iklan dalam blog anda juga sudah cukup memberikan hasil yang memberangsangkan kerana ia dibayar dalam USD.

Selain itu, anda juga boleh mendaftar sebagai Affiliate marketer, atau menjadikan blog anda sebagai dropship kepada produk online.Boleh juga memberikan khidmat review kepada mana-mana peniaga atau usahawan yang berminat atau menulis iklan bagi produk tertentu.Mudah bukan buat duit dengan blog?

Pageviews Blog Cik Matahariku Capai 13 Juta
Alhamdulillah, terima kasih saya kepada anda atau sesiapa sahaja yang sudi singgah ke blog kecil saya ini.Saya akui, masih banyak kekurangan dalam penulisan saya ini, maafkan saya jika banyak kelemahannya.

Semoga anda semua mendapat kebaikan yang banyak dengan adanya blog kecil saya ini, sampai jumpa lagi, dan terima kasih sekali lagi:)




Post a Comment

0 Comments